לין דורש מחברות הספנות לבטל את היטל הצפיפות בנמל אשדוד

We Serve Your Interest

לין דורש מחברות הספנות לבטל את היטל הצפיפות בנמל אשדוד

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה ל- 8 מנהלי ונציגי חברות ספנות, שברובן משתייכות לקונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA), בדרישה לבטל לאלתר את היטל הצפיפות הנגבה על תעריפי ההובלה הימית בנמל אשדוד
30.08.05 / 00:00

נשיא איגוד לשכות המסחר: לאיגוד לשכות המסחר הגיעו פניות רבות ממשתמשים בהובלה ימית על התנהגות מונופולית וגביה כפייתית של תוספת 7% היטל צפיפות
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה ל- 8 מנהלי ונציגי חברות ספנות, שברובן משתייכות לקונפרנס צפון מערב אירופה (EMTA), בדרישה לבטל לאלתר את היטל הצפיפות הנגבה על תעריפי ההובלה הימית בנמל אשדוד. הפנייה נעשתה ליורם הופמן- מנכ"ל א.מ.א סוכנויות ים מאוגדות, לראובן צוק- מנכ"ל אלאלוף ושות', למשה מנו- מנכ"ל מנו ספנות, לסורין הנסן- מנכ"ל מארסק ישראל, לעדני סימקין- מנכ"ל MSCישראל, לגדעון קורן- מנהל הכספים בטירן שיפינג, לרוני שיפטן- מנכ"ל מ. דיזינגוף ושות' ולגל תורן- מנכ"ל לוסי בורכרד.
 
לין הזכיר למנכ"לים כי הטעם בהיטל הצפיפות הושתת מחמת השביתות והעיצומים שהפריעו את הפעילות בנמל אשדוד בעבר. לטענתו, הנמל היה צפוף ולכן חברות הספנות החליטו לכסות חלק מעלויות זמן ההמתנה של האוניות באמצעות היטל הצפיפות.
 
לדבריו, כיום לא קיימת עוד שום סיבה מוצדקת להמשיך את תשלום ההיטל. "כל התנאים המצדיקים את היטל הצפיפות הנוכחי של 7% אינם קיימים עוד. השביתות והעיצומים שבנמל אשדוד פסקו ונמל אשדוד עבר לאחרונה תנופת פיתוח בהנהגת היו"ר איריס שטרק והמנהל שוקי סגיס המצמצמת מאד את זמן ההמתנה".
 
הוא ציין שללשכת המסחר מגיעות תלונות רבות ממשתמשים בהובלה ימית הנפגעים קשות מתשלום היטל הצפיפות. "ההיטל ניתן מעצם מהותו לתקופה קצובה מראש ואין הוא אמור להיות מרכיב קבע בהעלאת מחירי ההובלה הימית".
 
בנוסף, לין ציין כי כל חברות הספנות שאינן חברות ב- EMTA, כדוגמת  קונפרנס המזרח התיכון, כבר לא ממשיכות לגבות את היטל הצפיפות.
 
לאחרונה גם איגוד המשתמשים בהובלה ימית פתח במאבק לביטול היטל הצפיפות באשדוד. באיגוד טוענים שמאז הרפורמה בנמלים, שיושמה בפברואר האחרון, ותחת הנהלה חדשה, חל שיפור ניכר במערך השירות של חברת נמל אשדוד, המתבטא בירידה משמעותית בצפיפות ובזמני ההמתנה.
 
"אנו מצפים ליחס הוגן של חברות הספנות, שיבואו ויודו שיש שיפור בשירות בנמל אשדוד, אחרת, שיצביעו על עיכובים קיימים המצדיקים את הטלת ההיטל", אמר גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים.
 
חברות הספנות השונות בחרו שלא להגיב לידיעה.

חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
הובלה בגל-נוע
מכולות
מטען כללי
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×