קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח

We Serve Your Interest

קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח

בשנת 2020 קבוצת גרימלדי המשיכה להצטייד באניות חדשות ולהטמיע טכנולוגיות למרות ירידה במחזור ההכנסות. עמנואל גרימלדי: ב-2021 הקבוצה חוזרת לצמוח. במהלך כנס הסוכנים הגלובלי של גרימלדי כיבדו הנוכחים את זכרו של מרקו הופמן בדקת דומיה
10.10.21 / 11:28
נתן אלאלוף וגיל מילר עם עמנואל גרימלדי וג׳יאנלוקה גרימלדי
10.10.21
נתן אלאלוף וגיל מילר עם עמנואל גרימלדי וג׳יאנלוקה גרימלדי
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
הנהלת נמל אשדוד עם עמנואל גרימלדי
10.10.21
הנהלת נמל אשדוד עם עמנואל גרימלדי
מימין: נתן אלאלוף, גווידו גרימלדי וגיל מילר
10.10.21
מימין: נתן אלאלוף, גווידו גרימלדי וגיל מילר
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
מנכ״ל הקבוצה עמנואל גרימלדי
10.10.21
מנכ״ל הקבוצה עמנואל גרימלדי
10.10.21
קבוצת גרימלדי מסכמת שנת קורונה וחוזרת לצמוח
דקת דומייה בכנס גרימלדי לזכרו של מרקו הופמן מאלאלוף
10.10.21
דקת דומייה בכנס גרימלדי לזכרו של מרקו הופמן מאלאלוף

ועידת ה- Euromed השנתית, ה-24 במספר של קבוצת גרילמדי נפתחה בסוף השבוע בולנסיה שבספרד ולקחו בה חלק כ-500 אנשי מפתח מרכזיים מתחומי המימון, התחבורה, הלוגיסטיקה והנמלים, מרחבי העולם.

 

הועידה השנה התקיימה לראשונה מאז 2019 בשל משבר הקורונה והיא התמקדה בעיקר באנרגיה ירוקה וקיימות סביבתית, כמו גם בפרספקטיביות שונות לשינוע נוסעים ומטענים במערב הים התיכון.  

 

בנאום הפתיחה שלו הציג המנכ״ל עמנואל גרימלדי את חזון הקבוצה לתעבורה ימית ירוקה וקיימות סביבתית תוך שמירה על איתנותה הפיננסית של הקבוצה וכל זאת על רקע משבר הקורונה.

 

״כיום, יותר מתמיד, התעשייה הימית נקראת לפתח וליישם את הפתרונות הטכנולוגיים החדשניים ביותר להפחתת פליטות מזיקות״, הצהיר עמנואל גרימלדי. ״המשבר שחווינו לימד אותנו שהעולם מחכה לשגרה מסוג חדש והאחריות של כולנו להבין את השינויים ולהקל את תהליך הפחתת הזיהום בהובלה הימית״.

 

״אני גאה לומר שהקבוצה שלנו הפגינה חוסן רב במהלך 18 החודשים האחרונים. למרות המשבר הבריאותי והכלכלי, אישרנו את ההשקעות המתוכננות להרחבת הצי שלנו ואת המחויבות הפרואקטיבית שלנו לקיימות סביבתית״, הוסיף גרימלדי.

 

לדבריו, במהלך השנתיים האחרונות הצטיידה הקבוצה ב-12 אניות חדישות בהשקעה של כ-2 מיליארד אירו ובארבע השנים הקרובות צפוייה הקבוצה להצטייד בעוד 20 אניות נוספות. הוא ציין את המהפך הטכנולוגי האדיר, לדבריו, שעוברת הקבוצה כך שעם האניות החדשות תגדל הקיבולת של הקבוצה בכ-35% וניתן יהיה לצמצם את הפליטות בכ-50% בהשוואה לספינות מהדור הקודם. 

 

באשר לביצועיה הכלכליים של הקבוצה ציין גרימלדי כי הקבוצה שומרת על חוסן פיננסי למרות ירידה דרמטית בחלק מפעילויות הנישה במטען ובתנועת הנוסעים בשנת 2020. יתרה מכך, בשנת 2020 חלה ירידה משמעותית במחזור המכירות של הקבוצה לסך של 2.765 מיליארד אירו, לעומת 3.157 מיליארד אירו בשנת 2019.

 

״ברמה המאקרו-כלכלית, המשבר הביא למצוקת אשראי בקרב חלק מבעלי האניות שנאלצו לסגור שירותים או להסתמך על סיוע ממשלתי כדי לשרוד. למרות שכך, קבוצת גרימלדי לא רק שצלחה את המשבר מבלי לסגור שירותים או לפטר עובדים, אלא השכילה להתאים את עצמה לתנאי שוק לא פשוטים. הקבוצה הוכיחה את עצמה כחזקה ועמידה למרות הכל, למרות המשבר התברואתי ולמרות משבר השבבים בתעשיית הרכב, וללא שום תמיכה ממשלתית. וכעת, כאשר נראה כי הגרוע ביותר מאחורינו, אנו יכולים להעריך כי שנת 2021 תהיה שנה טובה. ולהערכתי חברת הבת ACL בפרט, שלוקחת חלק פעיל בתחום המכולות, תהיה כוכב השנה״, אמר גרימלדי וסיכם ״היום קבוצת גרימלדי שוב צומחת״.

 

נתוני הקבוצה בשנת 2020:

מחזור בשנת 2020

(במיליארד אירו)

מחזור בשנת 2019

(במיליארד אירו)

שם החברה

1184

1397

Grimaldi Euromed S.p.A

685

743

Grimaldi Deep Sea S.p.A

485

576

Finnlines PLC

311

339

ACL – Atlantic Container Line

63

97

Minoan Lines S.A

98

103

Port & Terminal Multisrvices

2765

3157

Grimaldi Group

 

 

נזכיר כי משבר הקורונה השפיע קשות על תעשיית הרכבים, תעשייה שמניבה חלק משמעותי מהכנסות הקבוצה. ובנוסף לכך, בחודשים האחרונים סובל ענף הרכב ממחסור חריף בשבבים, מה שגורם לפגיעה קשה בפסי הייצור של הרכבים, לצמצום דרמטי במלאים אצל יבואני הרכב ולירידה ברווחיות לאורך כל שרשרת האספקה ועל רקע זה עולים מחירי הרכבים לצרכן. על השאלה מה צפוי לתעשיית הרכב השיב גרילמלדי: ״לאף אחד אין מושג. צריך לזכור שבמהלך המגיפה, כשהרבה יצרנים סגרו פסי ייצור, יצרני השבבים הפנו את המוצרים שלהם לתעשיות אחרות וכשיצרני הרכב חזרו לפעול, כבר לא היה מספיק שבבים לספק״.

 

גרימלדי הוסיף: ״המחסור בשבבים קיים והוא משמעותי וחלק מהמומחים טוענים שהוא יימשך לפחות עד לרבעון הראשון של 2022. זה מוזר, אבל צריך לזכור שלמדינות מאד מפותחות כמו איטליה וספרד היה מחסור חריף במסכות בד פשוטות בתחילת המגיפה ונאלצנו לסמוך על ייצור מסין. ואילו מספר יצרני רכב המירו מפעלי רכב לייצור מכונות הנשמה. כך שלא הכל תלוי רק בתעשייה חכמה ונדרשת חשיבה מעמיקה של התעשייה כולה ונדרש לצמצם את התלות במוצרים מסויימים״.

 

בהתייחסו באתגר שהיה בהפעלת האניות אמר: ״שנת הקורונה הייתה מעייפת עבור ימאים. לשכת הספנות העולמית העריכה שברמה הגלובלית לא פחות מ-400,000 ימאים נאלצו להישאר על סיפון האניות תקופות זמן ממושכות מהמתוכנן, לפעמים חצי שנה או שנה שלמה, בשל מגבלות הקורונה שנאכפו במדינות רבות ובהיעדר חיסונים. חלקם של הימאים אף איבדו את חייהם בשל המגיפה. קבוצת גרימלדי פעלה במהירות במתן מענה לאתגרים מורכבים אלה בכוחות עצמה, ארגנה תחלופה בין הימאים וחיסנה את הימאים בהקדם האפשרי. תמכנו בהם ובכל יוזמה שבאה להקל על מצוקתם ברחבי העולם. אנו יודעים שכל מאמץ הוא תמיד טיפה בים, אך החלטנו לפעול״.

 

כאמור, לארוע הגיעה השנה נציגות ישראלית מצומצת מבעבר כשבראשה עמד נתן אלאלוף, יו״ר קבוצת אלאלוף, ולצדו גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות, ואנה קרוצ׳נצקי, מנהלת ייבוא בקו גרימלדי. המשלחת כללה נציגים בכירים מקרב יבואני הרכב בישראל, כמו גם מנכ״ל חברת נמלי ישראל איציק בלומנטל ואת נמל חיפה ייצגה אליצ׳ה פרנקל, סמנכ״לית השיווק, פיתוח עסקי ומסחר.

 

מנמל אשדוד הגיעה נציגות מרשימה בדמות יו״ר דירקטוריון חברת הנמל אורנה הוזמן בכור, המנכ״ל שיקו ז׳אנה וסמנכ״ל הלקוחות אלי בר יוסף, אשר נפגשו עם עמנואל גרימלדי, ודנו בחיזוק הקשרים העסקיים ההדדיים.

 

במהלך הכנס הגלובלי של גרימלדי ציינו בדקת דומייה את מותו של מרקו הופמן מקבוצת אלאלוף שנפטר בפברואר 2020. מרקו הופמן החל לעבוד בחברת אלאלוף באוגוסט 1984, וניהל את קו גרימלדי במשך שנים רבות. לאורך השנים זכה מרקו להערכה רבה בגרימלדי על פועלו למען הלקוחות הישראלים והפך לדמות אהובה ומוערכת מאד על ידי לקוחות, סוכנים בארץ ובחו״ל וכל צוות אלאלוף. הטקס לזכרו ריגש רבים בקהל שהכירו את מרקו היטב. 

 

קבוצת גרימלדי מונה 7 חברות בינלאומיות והיא המתמחה בשינוע מטענים ונוסעים באמצעות אניות גלנוע ומעבורות. בבעלות הקבוצה צי של 130 אניות, 25 טרמינלים ופריסה רחבה ברשת הקרויה Motorways of the Sea, המקשרת 140 יעדים בים התיכון, בים הבלטי ובצפון אירופה. הקבוצה פועלת בישראל, באמצעות הסוכנות אלאלוף מזה שנים רבות ומפעילה שני קווים מרכזיים הראשון לאדריאטי והשני למערב הים התיכון, באמצעות אניות גל-נוע רב תכליתיות להובלת ציוד מתגלגל, רכבים ומכולות.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
הובלה בגל-נוע
מכולות
מטען כללי
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×