פאנל גיאו-פוליטי בכנס PORT2PORT: יותר ויותר חברות מוציאות קווי ייצור מסין

We Serve Your Interest

פאנל גיאו-פוליטי בכנס PORT2PORT: יותר ויותר חברות מוציאות קווי ייצור מסין

רפי רוזליס, מנכ״ל DGF דרום אירופה, על נושא האנרגיה הירוקה והשלכותיה: ״התיקון יהיה מאוד משמעותי, וייגע לכל אורך שרשרת האספקה״. עדני סימקין, יו״ר MSC ישראל: ״בשנתיים הקרובות ייכנסו אניות חדשות עם נפח קיבולת שיגדיל את נפח הצי העולמי ב-30%״
27.06.23 / 14:11
פאנל גיאו-פוליטי בכנס PORT2PORT: יותר ויותר חברות מוציאות קווי ייצור מסין
27.06.23
פאנל גיאו-פוליטי בכנס PORT2PORT: יותר ויותר חברות מוציאות קווי ייצור מסין
גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות
27.06.23
גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות
רפי רוזליס, מנכ״ל DGF דרום אירופה
27.06.23
רפי רוזליס, מנכ״ל DGF דרום אירופה
חברי הפאנל. סין, ארה״ב, מכוניות חשמליות וקיימות
27.06.23
חברי הפאנל. סין, ארה״ב, מכוניות חשמליות וקיימות
עדני סימקין, יו״ר חברת MSC ישראל
27.06.23
עדני סימקין, יו״ר חברת MSC ישראל
ערן פלץ, מנכ״ל משותף חברת קרגו אמרפורד
27.06.23
ערן פלץ, מנכ״ל משותף חברת קרגו אמרפורד
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל אל
27.06.23
רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים באל אל

הפאנל הגיאו-פוליטי שהתקיים בוועידת PORT2PORT משך עניין רב ולמרות שהתקיים בסוף היום, לאחר מספר פאנלים ומצגות, עדיין הצליח למשוך מאות צופים שישבו באולם מלא מפה לפה והקשיב לחילופי הדברים המעניינים בין משתתפי הפאנל שכללו את עדני סימקין, יו״ר חברת MSC ישראל, ניר אבני, סמנכ״ל מדינות בינוניות וקטנות בצים, רפי רוזליס, מנכ״ל DGF דרום אירופה, גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות ערן פלץ, מנכ״ל משותף חברת קרגו אמרפורד ורונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על.

 

עדני סימקין, יו״ר חברת MSC ישראל, התייחס לירידה בביקושים בתנועת המכולות הימית ואמר כי ״קיימת ירידה – גם בישראל וגם במזרח הרחוק, והדבר הביא לירידת מחירים״.

 

סימקין הזכיר כי מספר האניות שיצטרפו השנה לצי העולמי של אניות המכולה יוכל לספק את הצמיחה הצפויה בסחר העולמי כך שהאיזון בין ההיצע לביקוש לא יגיע למימושו במהלך השנה הנוכחית, לדבריו. סימקין ציין כי בשנתיים הקרובות ייכנסו אניות חדשות עם נפח קיבולת שיגדיל את נפח הצי העולמי ב-30% וכי מדובר בגידול דרמטי בכמות ההיצע שתהיה זמינה לסחר העולמי. אבל, הוא הוסיף, ״הציפייה היא כי תהיה צמיחה, הכלכלה תתגבר והשוק יגדל״. הוא הוסיף כי נושא הקיימות והרצון להפחית את פליטות הפחמן מביא לירידה במהירות ההפלגה דבר שמאפשר הכנסת אניות נוספות לסבב הפקידה, דבר שחברת MSC נערכה אליו בשנתיים האחרונות עם צי של למעלה מ-700 אניות מכולה והזמנה של כ-120 אניות חדשות שנמצאות כעת בבנייה.

 

ערן פלץ, מנכ״ל משותף בחברת קרגו אמרפורד, התייחס למלחמת הסחר בין סין וארה״ב ועל יציאת המפעלים מסין בעקבות הקורונה. ״יותר ויותר חברות מבינות שהן צריכות לפזר את הסיכונים שלהן – כמו בתחום הפיננסי – והן מעבירות קווי ייצור מסין למדינות נוספות להודו, מקסיקו, וייטנאם ועוד. גם הונג קונג, שהיתה האב מרכזי מבחינת מכס, מוחלפת כעת עם סינגפור, כי יש חשש מההשתלטות הסינית על הונג קונג. בהחלט מדובר בשינוי דרמטי בסחר העולמי. אנחנו כחברת שילוח ויחד עם הסוכן שלנו, חברת CEVA, נערכים לכך ומחזקים קשרים ויכולות באותן מדינות״.

 

גיל מילר, מנכ״ל אלאלוף ספנות, התייחס לסוגיית הרכבים החשמליים תוצרת סין שכובשים את העולם וגם את ישראל, ואמר כי סין מוציאה כיום פי ארבעה רכבים לייצוא מגבולותיה – מ-50 אלף מכוניות לחודש ל-300 ו-400 אלף מכוניות שיוצאות מאזור אסיה. ״הייצוא המשמעותי של רכבים חשמליים מסין גרם להסטה משמעותית של אניות גלנוע לטובת קווי הסחר בין סין והביקוש הרב גרם לעלייה חדה בתעריפי החכירה של אניות גלנוע. אם לפני 3-4 שנים מחיר חכירת אניית גלנוע עמד על 15 אלף דולר ליום כיום המחיר הוא פי עשרה״.

 

רפי רוזליס, מנכ״ל DGF דרום אירופה, התייחס בפאנל לנושא האנרגיה הירוקה והדגיש כי למרות שיש מי שרואה את תחום הקיימות כ״הפרעה״ לתחום הרי שהוא רואה את הנושא כ״תיקון״. ״התיקון יהיה מאוד משמעותי, וייגע לכל אורך שרשרת האספקה. בשלב מסוים אניות ששורפות דלק לא יוכלו לשוט יותר עקב רגולציה. האיחוד האירופי החליט לא לייצר יותר מכוניות שמבוססות על מנועי בעירה החל משנת 2030 כך שלעיתים אולי קשה לראות את התמונה כולה אבל יהיה פה שינוי גדול מאוד ותהיינה השלכות עומק על כל מה שאנחנו עושים״.

 

רונן שפירא, מנהל חטיבת המטענים של אל על, אמר כי ״אם בתקופת הקורונה טסנו לסין ולהונג קונג ומילאנו מטוס בלי בעיות אז כיום אנחנו לא מבצעים טיסות ליעדים האלה, כי זה לא עושה שכל כלכלית לטוס ליעדים האלה. יחד עם זאת אנחנו מבינים שיש אתגרים גדולים לפנינו ואנחנו מסתכלים לאן נושבת הרוח מבחינת מקומות הייצור וחושבים קדימה. זיהינו שוויטנאם תהיה מרכז ייצור גדול, אחרי סין, ופה בתערוכה חתמנו על הסכם עם חברת תעופה מוויטנאם – הסכם אינטר ליין עם חברת באמבו איירליין שיתרחב בהמשך, וזה חלק מהצעדים שאנחנו מבצעים על מנת להיערך לשווקים חדשים״.

 

ניר אבני, סמנכ״ל מדינות בינוניות וקטנות בצים, התייחס לסחר באוקיינוס הפסיפי בו לחברת צים יש פעילות ענפה ואמר כי ״המתיחות בין סין וארה״ב אכן משפיעה, ואין ספק שהמתיחות בין שתי המעצמות משפיעה על הפעילות היומיומית. חשוב להגיד שיש להבחין בין החוף המערבי והחוף המזרחי ובעקבות העומסים בחוף המערבי הסטנו חלק גדול מהפעילות לחוף המזרחי שם גם אנחנו יותר חזקים וכך התמודדנו עם המצב על ידי התמקדות בנתיבי הסחר החזקים עבורנו״. אבני ציין כי הצרכנים והקמעונאים בארה״ב חוששים מהאינפלציה והמיתון וקיים אצלם חוסר ביטחון ברכישת מלאים חדשים. לדבריו, ברגע שהחששות יוסרו הכלכלה תשוב ותשגשג וכך גם הסחר הימי.

 

נציין כי מנחה הפאנל, שאול אמסטרדמסקי, דחק במשתתפים ליצור קשר מדי פעם עם גופי הרגולציה בישראל מכיוון שלדבריו, הוא נוכח לדעת כי מקצועני הספנות והשילוח הימי והאווירי נמצאים עם היד על הדופק ויודעים מהר מכולם לאן מנשבות רוחות הכלכלה והאם לפנינו צמיחה או מיתון.

 

לצפייה בפאנל הגיאו-פוליטי של PORT2PORT 2023:

  

 

 

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
חומרים מסוכנים
מטענים בקירור
מטענים חריגים
הובלה בגל-נוע
מכולות
מטען כללי
Copyright Allalouf Groub - comprehensive logistics chain solutions
Powred by Port2Port | Designed by imarkimage
×